Skoči na glavno vsebino
Select Page

Geografija v pesku

Devetošolci OPP NIS so učno snov geografije utrjevali v pesku. Na peščena tla smo najprej narisali Zemljo, ji določili ekvator, začetni poldnevnik ter skrajne točke, nato pa s pomočjo Atlasa preslikali celine na tla. Kar nekajkrat smo morali popraviti, ampak ni bilo težko, ker se pesek lahko hitro “zradira”. Natančno smo morali opazovati zemljevid sveta v Atlasu, da smo pravilno izrisali na tleh, kje jih seka ekvator, poldnenik. Nato smo opazovali še relief v Atlasu ter ga preslikali na tla tako, da smo iz peska ustvarili gorovja in nižine. Če nas ne bi preganjal čas, bi gotovo nastalo še marsikaj. Bilo je igrivo in hkrati poučno.

Učenci 9.r. OPP NIS in učiteljica Damjana Urh

Erasmus days

V petek, 13. oktobra 2023, smo v sklopu Erasmus dnevov organizirali EKO KVIZ za učence prilagojenega programa. Tekmovanje je potekalo v dveh kategorijah: TRAJNOST IN EVROPA. Učenci so z navdušenjem sodelovali, zapisovali odgovore na tablice ter se trudili za svoje skupine. Najuspešnejša skupina je prejela glavno nagrado – obisk fitnesa v Športnem centru POLICE. Ostali učenci niso ostali praznih rok, saj so prejeli tolažilne nagrade, ki jih je omogočila podpora podjetij EURODIYCE IN MDPM AJDOVŠČINA.

Ob tem bi se radi zahvalili Zavodu za šport Ajdovščina, ki nam je omogočil glavno nagrado.

Učenci in učiteljice OPP NIS 

Teden otroka v prvih razredih

Oktober smo kot po navadi začeli s tednom, ki je bil posvečen otrokom. Tudi v prvem razredu smo zato doživeli veliko lepega. V ponedeljek smo se odpeljali v Sežano in si tam ogledali baletno pravljico Ostržek. Že vožnja z avtobusom nam je bila všeč, nato pa so nas navdušili še baletniki s plesom v čudovitih kostumih. Ta teden smo se srečali tudi s petošolci, ki so prišli na obisk, nam prebrali začetek pravljice, nato pa so nam knjigo podarili, da jo bomo lahko doma prebrali naprej. Všeč nam je bil tudi obisk njihove učilnice, saj je vse veliko večje in višje kot pri nas. En dan je bil namenjen prvemu obisku šolske knjižnice. Natančno smo si jo ogledali, nato pa nam je knjižničarka prebrala pravljico o modrem plaščku. Ponosni in veseli smo bili, da smo na koncu prejeli izkaznice in si prvič čisto sami izposodili knjigo. Sedaj si bomo lahko vsak teden izposojali nove knjige in tako na koncu leta vsi osvojili bralno značko. Ne smemo pozabiti tudi na dan igrač. Komaj smo čakali dan, ko bo z nami v šolo lahko prišla tudi naša najljubša igrača. Predstavili smo jo sošolcem, nato pa se z njo igrali in seveda skrbno pazili nanjo. Pa še marsikaj se je dogajalo ta teden: izdelali smo igračo ob dnevu živali, si ogledali kamišibaje tretješolcev, odšli smo v gozd pod Školom in se igrali v gozdni hišici iz dreves in vej, vsak dan pa smo se seveda tudi kaj novega naučili. Sedaj pa se že veselimo sončnih oktobrskih dni.

Spoznali smo tačko pomagačko Pikico

Učence 8. in 9. razredov OPP NIS sta obiskali vodnica Andreja Lenassi in njena psička Pikica.

Naše prvo srečanje je bilo spoznavne narave, zato smo tokrat največ časa namenili pogovoru, saj je zelo pomembno, da naše glasove Pikica čim večkrat sliši. Ga. Andreja nam je povedala, da je Pikica mešanka, ki je v njen dom prišla iz zavetišča. Ker je mirne narave, je lahko postala terapevtski pes pri Tačkah pomagačkah. Bili smo presenečeni, kako mirna in predvsem zelo ubogljiva in poslušna je. Najbolj pa nas je presenetila, ko je prepoznala stisko osebe in želela, da jo čuva do konca srečanja.

Pikica nas bo še obiskala in skupaj z njo se bomo učili socialnih veščin, pa tudi učnih vsebin. Smo že v pričakovanju, kaj in kako nam bo popestrila naš učni vsakdan.

Učenci 8. in 9.r OPP NIS ter učiteljici Sara Knez in Damjana Urh

Družimo se ob knjigi in prijateljski igri

Učenci 8. in 9. razreda OPP NIS so obiskali prvošolce in zanje pripravili uro pravljic.

Vsak osmo-devetošolec je imel izziv, da poskrbi za skupino 6 prvošolcev in jim predstavi zgodbo, ki jo je prebral. Na koncu pa se z njimi igra igrico “telefončki”.

Ob tem so se naši najstniki učili voditejskih veščin, saj so morali male prvošolčke skoordinirati, motivirati, miriti, zabavati – bili so pravi mali učitelji. Izkusili so tudi, da ni prijetno, če ti učenci malo ponagajajo, te ne ubogajo na prvo besedo, klepetajo med tvojo razlago… Kljub vsem izzivom, pa lahko njihove učiteljice, ki smo jih opazovale iz enega kota povemo, da so delo opravili zelo dobro. Največja pohvala pa je gotovo prošnja prvošolcev, da naj jih obiščejo še kdaj.

Učenci 8., 9. r OPP NIS, ter učiteljici Sara Knez in Damjana Urh

Lokar ima talent

V torek, 10. 10., ob 10.10 smo na šoli gostili prave talente.

Že drugič zapored so se učenci prilagojenega programa lahko predstavili na dogodku Lokar ima talent. Po tednih vaj, usklajevanja in treniranja so v torek predstavili svojo točko pred vsemi ostalimi.
Prav vse točke so bile vredne bučnega aplavza in poklona.

Žirija je vsem nastopajočim podelila posebno priznanje in nekaj sladkega.

Čestitam vsem za zbran pogum in izvrstne, občudovanja vredne nastope.

Utrike iz talentov si lahko ogledate na spodnjih fotografijah.

Učiteljice PPP NIS

TEDEN OTROKA

2. oktober – 6. oktober

Letošnja tema tedna otroka ZAKAJI IN ZATOJI RADOVEDNOSTI nas je učence v podaljšanem bivanju spodbudila k postavljanju vprašanj, na katere smo poskušali tudi odgovoriti. Vprašanja smo zapisali na izrezane obrise naših dlani. Dlani smo tudi odtiskovali in izdelali barvni kolaž z obrazi otrok, ki smo jih našli v revijah. Vse to smo predstavili na panoju. Na šolskem igrišču smo v parih obrisovali naša telesa in obrise zapolnili s poljubnimi risbami. Skoraj ves prosti čas smo namenili igri. Teden otroka smo zaključili s krogom prijateljstva.

 

Teden otroka pri drugošolcih…

V prvem tednu oktobra so tudi drugošolci obeležili teden otroka. V ponedeljek so si v Sežani ogledali baletno predstavo Ostržek. Junaka Ostržka so tudi ustvarili pri likovni umetnosti. Družili so se s šestošolci, prvič pa so pisali z nalivko. Izdelovali so glasbilo iz odpadnega materiala. Za zaključek tedna so učenci prinesli različne družabne igre in se med seboj igrali. Zanimiv teden je hitro minil!

 

 

Tutorstvo

»Biti učitelj v pravem pomenu besede pomeni biti učenec. Poučevanje se začne takrat, ko se učitelji učite od učencev, se postavite na njihovo mesto in razumete, kaj razumejo in kako.« (Soeren Kierkegaard)
 
V oktobru bomo na naši šoli pričeli z medvrstniškim tutorstvom, internim projektom za krepitev medsebojnih odnosov kot prednostnega cilja šole. Učenci predmetne stopnje rednega programa in podružnice s prilagojenim programom, ki si želijo svoje znanje in veščine predati naprej svojim vrstnikom na šoli, se bodo redno srečevali z učenci, ki jim bodo dodeljeni. Pri tem jih bodo spremljali učitelji mentorji, ki bodo po potrebi tudi predlagali učne vsebine ter bili na voljo v primeru zagat.
 
Tutorske pare bodo, glede na potrebe ter časovne zmožnosti učencev, predlagali mentorji, učenci pa se bodo nato zavezali, da se bodo redno srečevali in srečanja beležili v tutorski dnevnik.
 
V preteklem tednu se je na prvem srečanju tutorjev zglasilo preko 40 učencev, želja po medsebojni pomoči in druženju je velika. 
 
Vsem tutorjem, učencem in mentorjem želimo uspešno delo.
Koordinatorki Urška Čuk in Katja Furlan
 
 
Dostopnost