Skoči na glavno vsebino
Select Page

Mreža gozdnih šol

Z Mrežo gozdnih vrtcev in šol Slovenije upravlja Inštitut za gozdno pedagogiko in ima podporo tudi pri Zavodu RS za šolstvo. Šole in vrtci, ki so v seznamu Mreže, izvajajo pristope, ki temeljijo na gozdni pedagogiki. V gozdni šoli učenci skupaj z učitelji obiskujejo bližnji gozd in naravna okolja.

Poučevanje v naravnih okoljih v neposredni bližini šol je spodbudno za celostni razvoj otrok. »Gozdne učilnice« in poučevanja na prostem nudijo dovolj prostora za akademska znanja, razvoj socialnih veščin, izkušnje, sodelovanje in osebno predanost delu, radovednost, domišljijo. Naše bližnje naravno okolje naj postane prostor, kjer lahko razvijamo identiteto, občutek za prostor ter obenem uživamo v prostoru in se vanj vedno znova vračamo.

Pristopi gozdne pedagogike se usmerjajo v poučevanje, ki prinaša nove priložnosti, vseživljenjsko učenje, raziskovanje, ustvarjalnost, oblikovanje pozitivne učne klime.

Naša vizija je, da otroci odraščajo, se igrajo, učijo in razvijajo v skladu z lastno naravo. Z vključevanjem narave v šole omogočamo otrokom lažje doseganje ciljev, jim damo voljo do uspeha in prispevamo k celovitemu razvoju vsakega posameznika. Učinek učenja v naravnem okolju lahko otroku ostane za celo življenje. In to je učenje za trajnostni razvoj.

V seznam Mreže gozdnih šol (http://gozdna-pedagogika.si/?page_id=2023) je vpisana tudi naša šola kot podporna ustanova. To pomeni, da ob pestrih dejavnostih v naravnem okolju izvajamo v različnih oddelkih pristope, ki temeljijo na gozdni pedagogiki.

Do sedaj smo vpletli raznolike aktivnosti v naravi pri pouku na naši šoli, izmed številnih aktivnosti so nekatere naštete tukaj:

  • izpeljava pouka prvošolcev glasbene umetnosti v naravi (ritmične uganke, spremljanje pesmi z instrumenti, ples…)
  • športni dnevi – pohod do plazu Slano blato v Lokavcu in pohod do vasi Planina
  • šola v naravi (tretješolci) – Debeli rtič – ogled Mediteranskega parka in drevesnih vrst značilnih za obmorsko pokrajino
  • orientacijski tek – lov za zakladom, kjer smo odkrivali živali in rastline v bližnjem gozdu
  • večkrat smo med poukom šli na sprehod v bližnji gozd ali tam izvedli dejavnost športa
  • v naravi smo izvajali vaje za umirjanje in jo doživljali z vsemi čuti
  • učenje ločevanja odpadkov – celo leto smo jih ustrezno ločevali, ogled ekološkega otoka, ogled zbirnega centra za odpadke v Dolgi Poljani, izvedba čistilne akcije in zbiranje starega papirja
  • raziskovali smo, katere živali in rastline živijo v naši okolici, v gozdu, na travniku in jih iskali, opazovali in opisovali
  • izpeljava likovne umetnosti – sodelovanje naših učencev in dijakov iz sosednje srednje šole (smer predšolska vzgoja) – slikanje v gozdu
  • učni sprehodi na vzpetino Škol
  • posejali smo in vzgojili različne rastline (vrtna kreša, fižol, korenček, redkvica)
  • se učili na šolskem vrtu (merjenje, sadovnjak, vrt, živali …)
  • drugošolci smo hodili v gozd (vsak enkrat v letnem času) in se učili o gozdu, pokrajinah, živalih, rastlinah, zavetiščih …
  • dvodnevni tabor devetošolcev pri Krnskih jezerih
  • pohod osmošolcev na Kovk,
  • raziskovanje živalskega in rastlinskega življenja na Gori
  • obiskali smo tudi Sinji vrh in Škraplje
  • sedmošolci so bili na travniku in oblikovali kvadrat, ki meri 1 ar (10 m x 10 m). Učenci so ugotovili, da je 1 ha prevelik kvadrat in zato so oblikovali 1/4 ha (50m x 50m).
  • Likovni extempore v Vipavi – ustvarjanje učencev s prilagojenega programa na prostem
  • raziskovanje in spoznavanje divjih rastlin – divje hrane
  • priprava čajev – sušenje rastlin
  • pouk slovenščine v parku
  • delo na šolskem vrtu

V šolskem letu 2022/2023 se je nabralo res veliko dejavnosti in lepih doživetij v naravi.

 

(Skupno 624 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost