Dan po materinskem dnevu, 26. 3., smo z učenci OPP NIS, 7.8.9. razreda, za starše pripravili presenečenje za starše. Dan dejavnosti smo posvetili kuharskim spretnostim in pripravili idrijske žlikrofe. Priznati je treba, da ni tako enostavno – zajema več faz, od kuhanja krompirja, do mesenja testa, oblikovanja krompirjevih kroglic, izdelovanja lazanj iz testa, polnjenja, zavijanja, pravega oblikovanja. Naučili smo se, da imajo žlikrofi prav posebno obliko – obliko klobuka, v katerem je jamica. Izdelali smo jih preko 500, jih na koncu tudi poskusili, (večina prvič v življenju), in bili s svojim delom zadovoljni. Upamo, da smo razveselili tudi starše in še koga.
Po deževni noči smo se zbujali v megleno jutro. Po zajtrku je sledilo pakiranje kovčkov in priprava na smučanje. Še zadnjič smo se odpeljali do Počivala, se preobuli in s šest-sedežnico odpeljali na vrh. Tam smo se zbrali v skupine, prisluhnili navodilom za varno vožnjo in uživali v spustih v dolini. Po malici je bilo še nekaj časa za smučanje. Zadnji spust v dolino je spremljal dež. Sledilo je preobuvanje in natovarjanje smuči v avtobus, v Cerknem pa še kovčkov. Med vožnjo domov smo se spominjali dogodkov tega tedna. Kaj vse smo videli, slišali, se naučili in napredovali. Naredili smo nov in velik korak k samostojnosti in odgovornosti izven domačega okolja v družbi z vrstniki. Avtobus je ustavil in vrnili smo se v toplo družinsko okolje obogateni z mnogimi novimi življenjskimi izkušnjami. Hvala vsem, ki ste nam to omogočili.
Učenci so pri likovnem snovanju izdelali kratke animirane filme v tehniki stop motiona.
Animácija (latinsko animare – obuditi v življenje)
Stop motion je tehnika animacije, ki prikazuje nežive predmete v gibanju. Med posameznim premikanjem predmeta, predmet neprestano fotografiramo. Ko neprekinjeno predvajamo zaporedje slik, fotografij ustvarimo vtis (iluzijo) gibanja.
Najprej so učenci izdelali lutke, poiskali primerne predmete, materiale (papir, plastelin, igrače …), ki so jih želeli uporabiti v animaciji. Izdelali so kulise, ozadja. S pomočjo fotoaparata so posneli večje število fotografij (med 200 in 300).
S pomočjo računalniškega programa so ustvarili kratke filme z uvodno in odjavno špico ter glasbo, ki so si jo sposodili na spletu.
TRIJE PUJSKI (Zala Kosmač, Lea Obljubek, Gabrijela Kobal)
ŽALOSTNO ŽIVLJENJE MUHE (Lea Rožič, Leila Štrancar, Nina Bajec)
KJE STE BARVE? (Laura Brecelj, Zala Ferjančič, Maruša Vrtovec)
NJAM NJAM! (Greta Trošt, Enej Karbič, Zara Čotar, Zala Čuk)
Tudi danes smo se po zajtrku odpravili na smučišče. Kljub megli smo se večkrat spustili v dolino. Po kosilu smo se nekateri učenci pomerili v tekmovanju za Vegovo priznanje. Poiskali smo mirne kotičke v prostorih Alpske perle in se resno lotili dela. Videli bomo, kako 1300 m nadmorske višine vpliva na našo logiko.
Po vrnitvi v hotel smo pomalicali in odšli v muzej in si tam ogledali stalno razstavo z naslovom Pust je kriv! Tam smo spoznali pripoved o cerkljanskih laufarjih. Po večerji smo napisali razglednice in se pripravili na zaključni večer. Vsak razred se je predstavil s svojimi točkami. Učitelji so nam podelili pohvali za najbolj urejeni sobi. Prav vsi pa smo se razveselili priznanj za uspešno opravljeno zimsko šolo v naravi.
Zbudili smo se v megleno jutro, a že med vožnjo na smučišče so nas obsijali sončni žarki in smučanje smo lahko nadaljevali v sončnem vremenu. Na smučišču nas je obiskal Davorin Purgar in nam predstavil zgodovino in smučanje z novaško lok smučko. V vožnji z njo smo se tudi preizkusili. Po kosilu so naše smučanje spremljale snežinke. Po vrnitvi v Cerkno smo na OŠ Cerkno spoznali EKO hiško in obnovljive vire energije ter izdelali preprosto vozilo na zračni pogon. Pred spanjem smo imeli uro kopanja v hotelskem bazenu in zaspali v upanju na sončen četrtek.
V začetku marca smo prvošolci v sklopu tehniškega dne izdelovali izdelke iz gline. Na šolo smo povabili tudi gospo Marinko Kverh, babico prvošolca, ki se že veliko let ukvarja z oblikovanjem gline. Najprej nam je povedala nekaj podatkov o svojih začetkih ustvarjanja in nam predstavila glino, orodja in pripomočke, ki jih pri delu uporablja, nato pa smo z velikim navdušenjem začeli z izdelovanjem izdelkov. Skozi postopek izdelave nas je počasi in nazorno vodila, tako da so na koncu nastale čudovite stvari, ki jih bomo ob ustrezni priložnosti nesli domov. Več pa ne smemo izdati, saj je zaenkrat še skrivnost.
Za pripravljenost in pomoč pri ustvarjanju se gospe Marinki lepo zahvaljujemo in se obenem priporočamo še za kakšno priložnost!
Pričakalo nas je oblačno nebo brez dežja! Jupi! Smučat gremo!
Po zajtrku smo se odpravili na smučišče. Po začetnih težavah z obuvanjem smo se podali na vrh smučišča. Sledil je pregled znanja smučanja in razdelitev v skupine, smučanje, kosilo in ob 16. 00 povratek v Cerkno. Sledila je sadna malica, nato pa odhod v muzej, kjer smo spoznali Bolnico Franjo. Po okusni večerji smo se družili po sobah in ob devetih utrujeni zaspali.
Deževno vreme nas je spremljalo od Ajdovščine do Cerknega, zato smo se odločili, da bomo dan preživeli brez smučanja. Pospravili smo prtljago, se oblekli v kopalke in odšli v bazen, kjer smo uživali v topli vodi. Ugotovili smo, da smo dobri plavalci. Sledilo je kosilo in končno tudi namestitev po sobah. Stvari smo skrbno pospravili in uredili, saj bo naš trud ocenjen. Po popoldanski malici smo odšli na sprehod po Cerknem. Po večerji smo se seznanili s Fis pravili in hotelskim bontonom. Ob 21.30 smo si zaželeli prijetno spanje v upanju, da nas čaka smučarski dan.
Vzgoja in izobraževanje srečnega, uspešnega in odgovornega učenca, ki se razvija ob spodbudi učitelja in podpori staršev. Izvajamo javno veljavni izobraževalni program osnovnošolskega izobraževanja ter prilagojeni program devetletne osnovne šole z nižjim izobrazbenim standardom.
Vizija naše šole
Smo odlična šola, kjer si vsi prizadevamo za kakovosten pouk, da bo znanje učencev poglobljeno, trajno in uporabno. Spodbujamo razvoj vrednot kot so spoštovanje, sodelovanje, samostojnost, odgovornost, znanje in kritično mišljenje ter ustvarjalnost. Gojimo pozitiven odnos do narave in posvečamo pozornost učenju v naravi. Med učenci, delavci šole in starši vladajo enakovredni in spoštljivi odnosi. Ni nujno, da je vsak naš učenec odličnjak, vsi skupaj pa se trudimo, da bo vsak postal odličen človek.