Skoči na glavno vsebino
Select Page

Slovenski kulturni praznik četrtošolcev

V torek, 6. 2. 2024, smo obiskali Varstveno delovni center Ajdovščina. Varovanci so nas nestrpno pričakali in z zanimanjem prisluhnili našemu programu, s katerim smo z igrico, petjem in plesom obeležili slovenski kulturni praznik.

Po sladkem okrepčilu so se nam predstavili in nas popeljali po prostorih, kjer so nam pokazali, s čim se ukvarjajo. Tudi sami smo se preizkusili v zgibanju embalaže za brusni papir in sestavljanju obešalnikov ter ob tem zelo uživali.

V prijetni družbi je skupni čas za druženje vse prehitro minil.  

Četrtošolci

2. dan šole v naravi – Mariborsko Pohorje

Drugi dan šole v naravi so nas ob 7.00 uri prebudili učitelji. Zbudili smo se, preoblekli in naša prva naloga je bila, da gremo na zajtrk. Ko smo se okrepčali z okusnim zajtrkom, smo se morali pripraviti na smučanje. V dveh skupinah smo se z avtobusom odpeljali na smučišče.

Drugi dan smučarskih vaj se je marsikomu že poznal in nekateri smo že napredovali v naslednje skupine po znanju.

Ko smo “pokurili” kar precej energije, smo se vrnili v hotel in se najedli kosila. Ker nam je bilo vreme res naklonjeno, smo prostočasne dejavnosti izvajali kar na prostem v okolici hotela; igrali smo nogomet, košarko, raziskovali okolico, se sprehajali …

Pozno popoldan nas je obiskal g. Miro in nam razložil pravila obnašanja na smučišču. Po okusni rižoti, ki smo jo pojedli za večerjo, smo nadaljevali  z zanimivo delavnico in poglabljali znanje o čebelah in panjskih končnicah.

Po tuširanju smo utrujeni legli v postelje in hitro zaspali.

Juhu, že drugi dan je za nami!

Šolsko področno tekmovanje v lokostrelstvu

V nedeljo, 4. 2. 2024, je na OŠ Šturje Ajdovščina potekalo šolsko področno lokostrelsko tekmovanje. Udeležilo se ga je 6 učencev naše šole, ki so odlično zastopali šolo.

Pomerili so se v dveh slogih – ukrivljeni in goli lok in dosegli naslednje uvrstitve v svoji kategoriji:

🥇 Teja Vidmar, 1. mesto, UL

💪🏼Tobijas Kompara, 6. mesto, UL

💪🏼 Jan Vidmar, 7. mesto, UL

💪🏼 Liam Dolgan, 8. mesto, UL

🥇 Nina Prosen 1. mesto, GL

💪🏼 Anja Vidmar, 5. mesto, GL

Ekipno so dosegli 4. in 22. mesto med 31 osnovnimi šolami.

Vsi učenci so dosegli normo za nastop na državnem tekmovanju.

Tekmovalcem čestitamo!!

Vzdih… AH, TE ENAČBE… smo pretvorili v… KAKO ZANIMIVA IGRA

Tokrat smo se v 9 r. OPP NIS malo (po)igrali z enačbami.

Uporabili smo piši briši tablice, na katere smo pisali števke. Iz šeleshamerja smo izrezali različne predznake (+ – x 🙂 ter ustvarili levo in desno stran enačbe. Potem pa se je začela igra spreminjanja predznakov – prava čarovnija, saj se je predznak vedno spremenil v nasprotno vrednost, ko je prečkal enačaj 😉

Enostavno. Zdaj so enačbe za nas – igra 😉

Jani, Domen, Urška in učiteljica Damjana

3xZ: značilnosti, zanimivosti, znamenitosti naših sosednjih celin

Pri geografiji 9 r. OPP NIS spoznavamo svet.

Najprej spoznamo toplotne pasove, ki vplivajo na podnebja in rastje ter življenje na posamezni celini. Nato raziskujemo celine.

Da smo lažje opazili podobnosti in razlike, smo s pomočjo aplikatov prikazali:

  • reliefne značilnosti
  • tipično rastje in vrsto pokrajin
  • zanimivosti in znamenitosti, ki bi jih kot turisti obiskali.

V kolikor iščete navdih za potovanje, je turistična agencija 9.E odprta vsak dan, od 8.h – 14.h.

Urška, Jani in Domen ter učiteljica Damjana

1. dan šole v naravi – Mariborsko Pohorje

Z avtobusom polnim prtljage smo se zjutraj odpravili proti Hočkemu Pohorju. V hotelu Tisa smo najprej pojedli kosilo, nato pa smo se namestili po sobah. Kar kmalu smo se odpravili proti smučišču, kjer so učenci pokazali svoje smučarsko znanje, nekateri pa so se prvič srečali s smučanjem in že naredili svoje prve zavoje na smučišču.

V hotelu smo pojedli kosilo, se po sobah malce podružili in se odpravili na večerni sprehod po okolici. Opazovali smo zvezdnato nebo pod vodenjem astronomke.

Počasi se je dan zaključil in tudi mi smo se podali sanjam naproti.

Šola v naravi

Učenci 5. razreda so ta teden v zimski šoli v naravi na Pohorju. Sporočajo, da so srečno prispeli v hotel in da nestrpno čakajo na prvi spust po smučišču.

Sajenje česna

V petek, 2. 2. 2024 smo z učenci 8. in 9. E naš vrtiček obogatili s prvo letošnjo vrtnino – česnom. Domen, ki nam je česen priskrbel, nam je razložil ves postopek in nas pri delu usmerjal.

Najprej smo prekopali vrt in oluščili stroke česna. Naučili smo se, da česen vzgajamo iz posameznih strokov, ki jih pridobimo iz dozorelih česnovih glavic. Izbirati moramo lepe in velike zunanje stroke česna. En strok lahko prelomimo na pol in tako preverimo, če je česen zdrav.

Ko je bil česen oluščen, smo na gredi označili vrste in česen v primerni razdalji (ena pest) posadili 3-5 cm globoko.

Na koncu smo še uredili okolico vrta in označili gredice z leseno tablico.

Sedaj pa ga bomo le opazovali in zanj skrbeli, da ga bomo lahko naslednje šolsko leto uporabili pri kuhanju naših dobrot.

Učenci in učiteljici 8. in 9. E

Učenci Osnovne šole Danila Lokarja Ajdovščina bodo v mesecu februarju Delili kulturo

France Prešeren v Poezijah pravi:

Na jasnem nébi mila luna sveti,
kjerkoli žarki nje so zasijali,
pozimi se snega, ledu kristali,
demanti rôse bliskajo poleti.

Spet se bližamo slovenskemu kulturnemu prazniku – Prešernovemu dnevu. V šoli pri pouku spoznavamo Prešernovo poezijo in se učimo, kaj je kultura, do kod lahko sega naša domišljija, ustvarjalna in svobodna, saj v domišljiji ni meja. Igramo se z besedami, rimami, poustvarjamo pesmi in zgodbe… Nekaj teh ustvarjalnih utrinkov bomo podelili na dogodkih DELIMO KULTURO.

V tednu pred 8. februarjem se bomo z učenci predstavili s kulturnim programom.

Prvošolci bodo sodelovali z dijaki in dijakinjami Srednje šole Veno Pilon iz programa predšolska vzgoja.

Drugošolci so povabili vzgojiteljice in otroke iz vrtca Ob Hublju in jim bodo na naši šoli predstavili kulturne drobtinice, ki so jih pripravili pri glasbeni umetnosti, slovenščini in spoznavanju okolja.

Učenci 3. razreda z učiteljicami se bodo predstavili s kulturnim programom v sredo,  7. februarja, ob 11. uri na Lavričevem trgu, kamor ste povabljeni tudi  občani in občanke mesta Ajdovščina.

Četrtošolci se bodo napotili v VDC – varstveno delovni center Ajdovščina, kjer bodo s pesmijo in plesom popestrili dan (6. februar ob 10.30) vsem njihovim uporabnikom in zaposlenim.

Učenci 5. razreda in njihovi učitelji načrtujejo v tistem tednu zimsko šolo v naravi, in sicer na Pohorju, kjer bodo tudi pripravili kulturni večerni program.

Učitelji in učenci iz Prilagojenega programa z nižjim izobrazbenim standardom pa pripravljajo dan odprtih vrat, 6. marca 2024, in vabijo vse, ki jih zanima šolsko delo v njihovem programu, da pridejo, kjer bodo dobili veliko zanimivih informacij. Podrobna navodila o dnevu odprtih vrat bodo objavljena tudi na spletni strani naše šole.

Vzemimo si nekaj časa za kratek oddih, za naše misli, ki velikokrat hitijo, da jih nahranimo z lepo pesmijo, zanimivo zgodbo, sproščeno melodijo in plesom, da tako obudimo dobro voljo in misel, da znam razmišljati, ustvarjati v slovenskem jeziku… jeziku naše domovine…

Zrak, ozračje in onesnaževanje v 9.r OPP NIS

Ker si je zrak in ozračje težko predstavljati, smo se odločili, da ga prikažemo z materiali. Ugotovili smo, da v zraku mrgoli veliko molekul.- plini dušika, kisika, ogljikovega dioksida… 
Da si zrak lažje predstavljamo, smo po razredu izobesili molekule teh plinov.
Pogovarjali smo se tudi, kako pomembno je ozračje za naš planet, saj nas ščiti pred različnimi dejavniki iz vesolja.
Ozračje smo predstavili s pomočjo dežnika (pomislite, kolikokrat nas obvaruje 😉
Hkrati pa smo opozorili, na različne težave (ja, precej hudo bi bilo hoditi naokoli z luknjastim dežnikom ;-).
  • Spoznali smo pomen toplogrednih plinov in težavah, ki jih povzročamo z onesnaževanjem zraka (to smo predstavili z mrežo na dežniku, ki je zgrajena iz toplogrednih plinov. Žal je zaradi pretiranih izpustov CO2 in drugih plinov, vedno bolj nasičena – kar povzroča učinek tople grede – pretirano segrevanje ozračja).
  • Prikazali smo tudi plast ozona, ki je zgrajen iz molekul O3 in težavah, ki jih povzročajo ozonske luknje.
  • S tem, ko smo molekule žveplovega dioksida povezali z molekulami vode, smo ustvarili še kisel dež.
Iskali smo tudi rešitve, zato smo ustvarili zeleni kotiček, ki v procesu fotosinteze porablja CO2 in ustvarja kisik.
 
Sedaj bolje razumemo, zakaj je potrebno iskati alternativne vire energije in na drugi strani skrbeti za zelene rastline – našo naravo.
 
Dostopnost