Akcija – ZBIRANJE STAREGA PAPIRJA
![]() |
![]() |
Tudi v letošnjem šolskem letu obeležujemo DAN SLOVENSKE HRANE, ki je tretji petek v novembru, torej v petek, 18. novembra 2016, s TRADICIONALNIM SLOVENSKIM ZAJTRKOM.
Naš zajtrk je sestavljen iz bio kruha, bio mleka, domačega masla, bio medu in bio jabolka lokalnih dobaviteljev.
S tem projektom želimo ozaveščati o :
Učenci iz vseh oddelkov podaljšanega bivanja smo se zadnji dan pred jesenskimi počitnicami, v petek, 28. 10. 2016, poveselili na KOSTANJEVEM PIKNIKU. S pomočjo gospodov hišnikov smo spekli slastne kostanje in jih postregli v škrnicljih iz časopisnega papirja, ki smo jih izdelali med peko. Pripravili smo si osvežilno limonado, s kredami smo po igrišču risali barvito jesensko listje in buče velikanke ter se pomerili v štafetnih igrah z divjim kostanjem. Imeli smo čudovit jesenski predpočitniški dan.
Učenci OPB
Dan odprtih vrat bo 29. 11. 2016 ob 9.00 uri.
Učenci, ki želijo priti na dan odprtih vrat, naj to predhodno sporočijo svetovalni delavki na frizerski šoli, Petri Štrukelj preko telefona 08205 57 05 ali elektronske pošte petra.strukelj@frizerska.si.
OŠ Danila Lokarja organizira v mesecu novembru in decembru zbiranje zamaškov za invalida iz Ajdovščine, Mirana Stibilja.
Miran je bil učenec naše šole. Pri dvanajstih letih je zbolel za mišično distrofijo (odmiranje mišic). V letu 2011 je imel še prometno nesrečo. V last je leta 2015 dobil invalidski voziček – skuter, ki mu pomaga pri vsakodnevnih opravkih. Baterijo za skuter ima, a se hitro izprazni, kar ga ovira pri samostojnem gibanju. Z zbranimi zamaški bo prejel novo, močnejšo baterijo, saj je kupiti ne more.
Miran prosi vse učence naše šole, da mu pri zbiranju zamaškov pomagajo.
Učenci od 1. do 5. razreda bodo zamaške zbirali v učilnicah, v posebne posode. Učenci od 6. do 9. razreda zamaške odlagajo v posodo ob dežurnem učencu ali v posodo ob zbornici.
BRONASTA priznanja prejmejo:
Na državnem tekmovanju bodo zastopali šolo naslednji učenci:
Čestitamo!
Mentorica
Teodora Slokar
Učenci četrtih razredov smo na 1. tehniškem dnevu, ki je potekal v zadnjem oktobrskem tednu, izdelali pravo leseno didaktično igro »tri v vrsto«.
Ob reševanju nalog na delovnih listih smo učenci najprej spoznavali vrste lesa, njegove lastnosti in uporabo, se seznanili s postopki obdelave lesa z raznimi orodji ter stroji in tako tudi spoznavali poklic mizarja.
Pri praktični izvedbi smo najprej poskrbeli za zaščito in urejenost delovne površine in se skozi postopke izdelovanja preproste igre navajali na varno uporabo orodij ter pripomočkov.
Pri izdelavi smo uporabljali osnove obdelovalnih postopkov (brušenje, spajanje, lepljenje, vrtanje, piljenje…). Izdelke smo nato pobarvali s tempera barvami, hišnik pa jih je polakiral. Ob koncu smo opisali postopke izdelave, ilustrirali končni izdelek in ga ovrednotili.
V tem tehniškem dnevu smo iz lesa, žice in plastične slamice s pomočjo ustreznih orodij tako izdelali didaktično igro: tri v vrsto, po idejni predlogi Dejana Furlana in pod vodstvom Rudija Lampeta, ki je tudi pripravil vse potrebno za izdelavo.
Igra je zanimiva in primerna za druženje, zato vas vabimo, da jo preizkusite z nami.
Četrtošolci
Preberi več (klikni na zgornjo tabelo).
V 4. razredu je šolska knjižničarka v sodelovanju z učiteljicami v eni šolski uri predstavila ustvarjalca Boris A. Novaka. Njegovo delo Nebesno gledališče je v šolskem letu 2016/2017 izbrano za tekmovanje v znanju slovenščine za Cankarjevo priznanje.
V uvodnem delu si je vsak učenec izbral enega izmed koščkov sestavljenk, ki so ležali na tleh. Sledilo je sestavljanje posameznih sestavljank. Izbrali smo učenca, ki je na tablo prilepil svoj košček sestavljenke, ostali pa so jo s svojimi koščki ustrezno dopolnili. Tako so nastali motivi treh pesniških zbirk Borisa A. Novaka, slika samega ustvarjalca in ena izmed njegovih pesmi.
Sledilo je vprašanje, kdo je na sliki oziroma kaj nam sestavljenke prikazujejo. Na osnovi podanih odgovorov s strani učencev sem pokazala uvodno elektronsko prosojnico. Na njej so bile zapisane dejavnosti, s katerimi se avtor poklicno ukvarja. Ob tem sem učence najprej povprašala, katere besede poznajo in kaj pomenijo, sledila je razlaga manj znanih ali neznanih besed.
V nadaljevanju ure so bili učenci aktivni, saj so v parih na osnovi pripravljenega besedila o ustvarjalcu iskali podatke o njegovem rojstvu, šolanju, črki a med njegovim imenom in priimkom, kje se je po študiju še izobraževal, ali je prejemnik Prešernove nagrade. Spoznali so likovno pesem, iskali rimo na osnovi Novakove pesmi in v zaključnem delu skupno rešili še križanko, ki je vsebovala podatke o obravnavanem ustvarjalcu.
Učenci so bili ves čas aktivni. Ura je bila dinamična in naravnana k spodbujanju branja.
Šolska knjižničarka
Nataša Markič