Nov 20, 2017 | Prilagojeni program - novice
KJE JE MOJA BODOČA ŠOLA – ORIENTACIJA
Učenci 9. razreda OPP NIS so tokrat obiskali svojo bodočo šolo, kamor se bodo vpisali po zaključku 9. razreda. Ker se je lanskoletna izkušnja – orientaciji po Ljubljani – izkazala za zelo učinkovito, sem v letošnjem šolskem letu ponovila ta model.
Lansko leto so se preizkusili v samostojnosti in organizaciji – sami so si morali organizirati pot od Ajdovščine do Ljubljane, natančneje do Cankarjevega doma. Izkušnja je bila zanje sprva precej stresna, nenavadna. Učenci so namreč vajeni, da jim učitelji organiziramo dogodke, prevoz, jih vodimo do ustanove, skorajda stola, kjer se bodo usedli. S tem pa jih oropamo marsikatere življenjske izkušnje.
V želji, da pri učencih razvijemo čim večjo samostojnost, odgovornost, krepimo njihovo samozavest, jim vlivamo zaupanje, smo se odločili, da vsaj en dogodek izpeljejo povsem sami. Tokrat so učenci morali samostojno priti do svoje bodoče šole. Naš cilj je bila Biotehniška šola Šempeter, orientacija po »novi« šoli, spoznavanje bodočih učiteljev in učencev ter srečanje bivših sošolcev. Z mestnim avtobusom smo se nato odpeljali še v Novo Gorico, kjer so učenci poiskali kulturne ustanove, šole, glavni trg in druge posebnosti. V mestni knjižnici Franceta Bevka so nas prijetno presenetili z Mojstrovalnico, kjer smo se preizkusili v risanju s 3D svinčnikom, kar je bilo za fante nekaj posebnega.
Učenci so tokrat k nalogi pristopili pogumno, suvereno, samozavestno. Lanskoletna izkušnja jim je dala moč, da so vedeli, kako se zadeve lotiti. Tokrat nismo imeli težav s pregovarjanjem »kdo bo poklical, kdo bo vprašal…« – vedeli so namreč, da učiteljica zagotovo ne bo.
Učenci so s ponosom povedali, da je pot do bodoče šole zanje »mala malica« ter da komaj čakajo novih samostojnih podvigov.
Nov 20, 2017 | Prilagojeni program - novice
Pri izbirnem predmetu Kmetijsko gospodarjenje smo se dogovorili, da bomo teorijo združili s prakso tako, da si bomo tudi v živo ogledali in spoznali delo in tehnologijo v različnih kmetijskih panogah, vključno s trženje končnega proizvoda. Ker je v začetku šolskega leta najbolj aktualna trgatev, smo najprej obiskali kmetijo v Ložah, kjer družinska tradicija vinogradništva in vinarstva stara že kar nekaj desetletij. Njihova vina so se že uveljavila in postala prepoznavna mnogim ljubiteljem vinske kapljice v številnih gostinskih lokalih po Sloveniji. O tem, da je gospodar Dušan Benčina odličen vinar, pričajo tudi številne nagrade in priznanja, ki jih je prejel za svoja vina. V njihovi kleti tako najdemo: sauvignon, chardonnay, rebulo, pinelo, laški rizling, modri pino, Benčinovo rdeče, cabernet …
Gospodar si je vzel čas in nam zelo nazorno in praktično razložil celoten proces nastanka vina – dela v vinogradu, trgatve pa do izjemno pomembnega samega kletarjenja, saj si za dobro vino kletar ne sme privoščiti niti najmanjše napake. Na koncu nam je še razložil, kako se vinu postavi cena in na kašen način se ga prodaja.
V oktobru smo obiskali kmetijo Bojanc v Plačah, kjer nam je oljkar Iztok Trošt povedal in pokazal vse v zvezi z oljkami in oljčnim oljem. Ker je eden najboljših oljkarjev pri nas, smo imeli kaj slišati in videti, tudi kašno malo skrivnost, ki nam je bila povsem neznana.
V njegovem nasadu rastejo predvsem sorti istrska belica in leccino V podnebnih razmerah pri nas dozorevajo oljčni plodovi novembra in decembra. Zaradi ostrejših podnebnih razmer in značilnih tal je naše oljčno olje zelo cenjeno.
Oljke se obirajo ročno ali strojno s tresenjem. Predelujejo se v oljarnah, imenovanih torklje. Razložil nam je, da ni vsako olje, ki ga iztisnejo v oljarni tudi vrhunsko. Najboljše in najdražje je ekstra deviško olje, to je oljčno olje višje kategorije, pridobljeno neposredno iz oljk in zgolj z mehanskimi postopki. Nekoliko manj kvalitetno je deviško olje, pridobljeno na enak način, vendar iz manj kakovostnih oljk, najslabše pa je deviško lampante oljčno olje. To oljčno olje je neprimerno za prehrano in ga je potrebno predelati (rafinirati). Uporabljajo ga predvsem v ribjih konzervah in najcenejših oljčnih oljih na trgovskih policah.
Nov 20, 2017 | Obvestila o poklicnem usmerjanju

Nov 20, 2017 | Obvestila o poklicnem usmerjanju

Nov 17, 2017 | 1. triletje, Obvestila
V petek, 10. 11. 2017, je bil za učence 1. in 3. razreda OPP NIS in učence 1. b razreda poseben dan. Skupaj so preživeli eno šolsko uro. Najprej so se predstavili drug drugemu, nato nastopali in se na koncu poigrali. Učenci z OPP NIS so prvošolcev pokazali novo didaktično igrico, prvošolci pa so prijatelje povabili k igri z igračami, ki so jih prinesli od doma.
Skupaj nam je bilo lepo. Otroci z OPP NIS so o druženju povedali naslednje:
” Všeč mi je bilo, ker so me otroci povabili k igri.” Januš
” Dovolili so mi, da se lahko igram s kockami.” Enej
“Bili so zelo prijazni.” Daniel
“Vesela sem, da sem lahko videla svoje prijatelje in prijateljice iz vrtca.” Maja
Nov 17, 2017 | Obvestila, Skupne novice
Nekaj utrinkov iz današnjega zajtrka …
Nov 17, 2017 | Dosežki učencev
V torek, 14. 11. 2017, je naša šola gostila podelitev priznanj, nagrad in odprtje razstave otroškega likovnega natečaja Plakat miru, ki ga že od leta 2002 organizira Lions klub Zemono. Na letošnjem natečaju so poleg rednega in prilagojenega programa naše šole sodelovale še OŠ Šturje Ajdovščina, OŠ Col, OŠ Dobravlje, OŠ Otlica, OŠ Vipava in CIRIUS Vipava.
Letošnja nagrajenca, ki sta se s svojimi deli uvrstila tudi na državni izbor, sta Zara Čotar, 9. b, in Rajko Svjetlanović, 9. r. PP NIS.
Priznanja za razstavljena dela so prejeli: Zala Čuk, 9. b, Zala Kosmač, 9. b, Greta Trošt, 9. c, Mateo Turk, 8. c, Kevin Črnigoj, 9. r. PP NIS, Miha Kovač, 9. r. PP NIS, Andraž Krkoč, 9. r. PP NIS in Uroš Jaklič, 8. r. PP NIS.
Vsem iskreno čestitamo!
Razstavljena dela bodo v avli šole na ogled do konca meseca novembra.
Nov 15, 2017 | Obvestila o poklicnem usmerjanju
Informacije o napovedih delodajalcev za zaposlovanje v prvi polovici leta 2018.
10 najbolj iskanih poklicev in kaj pogreša delodajalec pri ustreznem kandidatu.
https://www.ess.gov.si/obvestila/obvestilo/napovedi-delodajalcev-za-prvo-polovico-leta-2018
Nov 14, 2017 | Obvestila
Tudi v letošnjem šolskem letu obeležujemo DAN SLOVENSKE HRANE, ki je tretji petek v novembru, torej na petek, 17. novembra 2017 s TRADICIONALNIM SLOVENSKIM ZAJTRKOM.
Naš zajtrk je sestavljen iz bio kruha, bio mleka, domačega masla, medu in jabolka lokalnih dobaviteljev.
S tem projektom želimo ozaveščati o :
- pomenu in prednostih lokalno pridelanih živil v naši prehrani,
- pomenu domače pridelave in predelave,
- pomenu zajtrka v okviru prehranjevalnih navad ter kulturnem uživanju hrane,
- pravilnem ravnanju z odpadki, ki nastajajo pri vsakodnevnih dejavnostih in racionalnem ravnanju z embalažo ter zavržkih hrane in
- pomenu gibanja in športnih aktivnosti.
RAZPORED ZA TRADICIONALNI SLOVENSKI ZAJTRK:
- 1.r , 2.r in najmlajši iz oddelka s prilagojenim programom: 8.00 v matični učilnici,
- 3.r in ostali iz oddelka s prilagojenim programom: samopostrežni zajtrk v jedilnici ob 8.15,
- 4.r: samopostrežni zajtrk v jedilnici ob 8.30,
- 5.r – 9.r: samopostrežni zajtrk v jedilnici od 7.00 do 8.00 (možnost podaljšanja do 8.10 le za učence vozače).

Nov 14, 2017 | 2. triletje
V ponedeljek, 13. 11. 2017, smo imeli četrtošolci naravoslovni dan na temo Dan slovenske hrane s poudarkom na čebelarstvu in pomenu lokalno pridelane hrane.
Spoznavali smo čebele, ki jih vsi spoštujemo. Brez čebel ni življenja. Prisluhnili smo ljubiteljskemu čebelarju in učitelju naše šole, gospodu Petru Čermelju. Predstavil nam je življenje čebel v panju in izven njega, delo čebelarja in pripomočke, ki jih uporablja. Spoznali smo, da čebela daje človeku med, cvetni prah, matični mleček, lasten strup, rastlinske smole – propolis in vosek. Ogledali smo si notranjost panja, držali satovje, povonjali vosek in propolis ter s spoštovanjem ugotavljali, koliko truda je vloženega za eno samo kapljico medu.
Spregovorili smo o pomenu in prednostih lokalno pridelanih živil v naši prehrani, o pomenu domače pridelave in predelave, o pomenu zajtrka v okviru prehranjevalnih navad ter kulturnem uživanju hrane, o pravilnem ravnanju z odpadki, ki nastajajo pri vsakodnevnih dejavnostih, in racionalnem ravnanju z embalažo ter zavržki hrane in pomenu gibanja in športnih aktivnosti.
Poizkusili smo se tudi v peki. Spekli smo medene žitne ploščice.
Naravoslovni dan smo zaključili s poizkušanjem dobrot, ki smo jih skrbno pripravljali ob pomoči razredničark.
Učenci 4. razreda