Naša šola sodeluje v okviru Mreže gozdnih vrtcev in šol Slovenije kot podporna ustanova. Na šoli smo izvajali različne aktivnosti in pristope, ki temeljijo na gozdni pedagogiki. Vodil nas je cilj, da naše bližnje naravno okolje postane prostor, kjer lahko razvijamo identiteto, občutek za prostor ter obenem uživamo v prostoru in se vanj vedno znova vračamo. Pristopi gozdne pedagogike so nas usmerjali v poučevanje za vseživljenjsko učenje, raziskovanje, ustvarjalnost ter oblikovanje pozitivne učne klime.
Naša vizija je še vedno, da otroci odraščajo, se igrajo, učijo in razvijajo v skladu z lastno naravo. Učinek učenja v naravnem okolju lahko otroku ostane za celo življenje. In to je učenje za trajnostni razvoj.
Učenci na matični šoli kot tudi na obeh podružnicah so skupaj z učitelji izvajali različne dejavnosti v naravi, obiskovali bližnji gozd, travnik, potok, učno pot… Izvajali smo opazovalne sprehode v različnih letnih časih (travniške rastline in živali, biotska pestrost različnih ekosistemov, drevesne vrste, živali ob/v potoku, beleženje ob opazovanju vremena in vremenskih pojavov…), v okviru dnevov dejavnosti smo imeli pohode in športne aktivnosti v naravi ter orientacijske pohode, v gozdu smo izvajali pouk slovenščine, matematike, likovne ter glasbene umetnosti in naravoslovja, v sklopu pouka gospodinjstva smo obiskovali šolski vrt ter našo novo pridobitev učilnico v naravi. Pri različnih dejavnostih smo izpostavili skrb za okolje in razvijali odgovornost, da bi se učenci postopoma zavedali, da lahko sami največ naredimo za svoje življenjsko okolje. Spodbujali smo jih tudi, da so v svojem prostem času preživljali čas v naravi.
V tem šolskem letu smo namenili več pozornosti izvajanju različnih dejavnosti v učilnici v naravi, obdelovali gredice, prekopavali zemljo, sejali, sadili, zalivali, uporabljali vrtno orodje… Učenci so spoznavali načine pridelave sadja in zelenjave kot možnost delovati samooskrbno v sodelovanju z naravo.
Različne aktivnosti v naravi:
- izpeljava pouka v naravi – slovenščine, matematike, športa, glasbene in likovne umetnosti…
- športni dnevi – pohodi in orientacijski tek– lov za zakladom
- v naravi smo izvajali vaje za umirjanje in jo doživljali z vsemi čuti
- učenje ločevanja odpadkov – celo leto smo jih ustrezno ločevali, ogled ekološkega otoka, ogled zbirnega centra za odpadke v Dolgi Poljani, izvedba čistilne akcije in zbiranje starega papirja
- raziskovali smo, katere živali in rastline živijo v naši okolici, v gozdu, na travniku in jih iskali, opazovali in opisovali
- učni opazovalni sprehodi na vzpetino Škol
- se učili na šolskem vrtu (merjenje, sadovnjak, vrt, živali …)
- hodili smo v gozd (vsak enkrat v letnem času) in se učili o gozdu, pokrajinah, živalih, rastlinah, zavetiščih …
- raziskovanje živalskega in rastlinskega življenja na Gori
- raziskovanje in spoznavanje divjih rastlin – divje hrane
- priprava čajev – sušenje rastlin
- delo na šolskem vrtu
- delo v učilnici v naravi (uporaba vrtnega orodja, prekopavanje, sajenje, zalivanje…)
V šolskem letu 2023/2024 se je nabralo res veliko dejavnosti in lepih doživetij v naravi.
|