Skoči na glavno vsebino
Select Page

Kdo je kritičen mislec?

Je predvsem vedoželjen človek mnogih vprašanj. Vsako vprašanje pa potrebuje tudi odgovor. Pri predmetu Domovinska in državljanska kultura in etika so učenci poskrbeli za vprašanja, odgovore pa smo jim pripeljali kar v učilnico.

V 7. razredu smo pri DKE ob zaključku obravnavanja teme » Posameznik in družba » kjer smo spoznavali delovanje družbe ter probleme, ki se pojavljajo v njej, v razred povabili Mladinski inštitut in program Mladost na burji ter Društvo za slepe in slabovidne. Stereotipe in predsodke smo razbijali in premostili tako, da smo (se) spraševali in spoznavali življenje slepih in slabovidnih. Učili smo se Braillove pisave, kako pravilno ravnati in se obnašati, ko naletimo na slepo osebo s psom vodičem, se seznanili s pripomočki, ki jih uporabljajo slepi in slabovidni in kako pravilno voditi slepe, ko pomoč potrebujejo.

Od tega srečanja sem se veliko naučila. Na slepe in slabovidne sem začela gledati popolnoma drugače, predvsem sem veliko razmišljala kaj bi v naši skupnosti lahko naredili oz. spremenili, da bi bilo okolje bolj prijazno za njih.

Manca Blažko, 7 razred

V 8. razredu DKE se nam je ob zaključku teme »Demokracija« pridružil župan občine Ajdovščina Tadej Beočanin, s katerim smo spoznavali in širili svoje znanje o  lokalni demokraciji. V prvem delu smo želeli podrobneje spoznati delovanje občine in dela župana, v drugem delu pa smo županu sporočili, kaj mladi pogrešamo v občini in kako lahko z našimi pobudami soustvarjamo dobro in spodbudno lokalno okolje.

Ura mi je bila zelo zanimiva, ker smo lahko o delovanju občine lahko slišali iz «prve roke« in spraševali, vse  kar nas je zanimalo. Upam, da nas bo župan še kdaj obiskal, ker smo se šele na koncu razgovorili in nam je zato zmanjkalo časa še za kakšno vprašanje in pobudo.

Stela Balut, 8.razred

Učenci, ki smo izbrali izbirni predmetu Filozofija za otroke pa so stopili še en korak naprej pri razvijanju svoje kritične misli. Pridobljene informacije preoblikujejo v dobre argumente, ki jih znajo nato še prepričljivo predstaviti. Z učenci se udeležujemo debatnih turnirjev, kjer se v sposobnosti svojega kritičnega mišljenja preizkusijo še z drugimi. V soboto, 4. 12. 2021, se je ekipa osmošolk udeležila spletnega debatnega turnirja na tri različne teme. Ekipa je osvojila odlično 2. mesto. Še več – vsa tri dekleta so se uvrstila tudi med 10 najboljših govorcev turnirja. Sara Pipan je bila drugo, Hana Paljk četrta in Stela Balut osma.

Da smo lahko nadgradili, osmislili naše znanje ter poglobili izkušnje na posameznem področju, se zahvaljujemo vsem, ki so dovolili dragocen vpogled v svoje delo, življenje, prednosti in pomanjkljivosti. Hvala Mladinskem inštitutu in programu Mladost na burji, društvu Slepih in slabovidnih ter županu Tadeju Beočaninu.

Učenci 7. in 8. razreda in učiteljica, mentorica Nataša Čuk

(Skupno 144 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost