Skoči na glavno vsebino
Select Page

V petem razredu imamo vsako leto naravoslovni dan, kjer se učimo pravilno ločevati in razvrščati odpadke. Običajno to izvedemo v sodelovanju s Komunalo Ajdovščina, letos pa je bilo v obliki dela na daljavo.

V uvodu so učenci prebrali in si ogledali PPT predstavitev o razvrščanju odpadkov. Sestavljen je iz aktualnih spletnih strani Komunale Ajdovščina. O tem je bila obveščena tudi ga. Nataša Kosmač, ki nam je običajno to temo predstavljala.

Po končani PPT predstavitvi, so morali razmišljati o tem, kaj bodo storili, da bodo naravi vrnili nasmeh. Nekaj zapisov si lahko preberete spodaj.


 

Kadar se bom z družino odpravila na sprehod, bom poskušala čim več odpadkov pobrati in jih vreči v smeti. Kupovala bom manj plastike, saj, ko embalažo v tovarnah razgrajajo, te tovarne spuščajo strupene pline v zrak in narava se onesnaži.

V trgovino bom nosila svoje vrečke, ki so narejene iz blaga.

Sadje in zelenjavo bom dala samo v eno vrečko. Previdna moram biti pri nošnji plastičnih vrečk, da mi jih veter ne odnese.

Nikoli ne bom vrgla papirčkov od ( čokolade, sladoleda… ) v naravo.

Odpadke bi pravilno razvrščala v smetnjake. Čim manj se bi vozila s prevoznimi sredstvi, ki izpuščajo pline. V šolo bom hodila predvsem peš ali s kolesom.

Tudi na telefonu bom preživela čim manj časa, saj baterije, ki jih ti telefoni vsebujejo, tovarne zelo težko razgradijo in pri tem v zrak spustijo ogromno plinov.

V potoke, reke, školjke… ne bom zlivala nevarnih snovi ali olja.

Očetu bom predlagala, da avto pere samo v avtopralnici, saj tam onesnažena voda odteče v posebne odtoke.

Nija Mikuž Valič


 

Ko bom šel v trgovino, bom kupil le tiste stvari, ki jih resnično potrebujem in jih dal vrečko za večkratno uporabo. Te vrečke že uporabljamo, vendar ne vedno. Potrudil se bom, da jih bomo vedno vzeli s seboj.

V trgovini bom opozoril starše, da kupimo, čim manj pakiranih stvari.

Pazil bom na svoje igrače in obleke, da jih bom imel dolgo časa in, ko jih ne bom več potreboval jih bom podaril mlajšim in tistim, ki jih bodo potrebovali. Tudi to že počnemo, veliko oblačil dobim od sorodnikov, moja pa dobi še bratec.

Odpadnih snovi ne bom zlival v vodo, da bo voda ostala čista za pitje. Prosil bom mamo, da uporablja čim več naravnih čistil.

Odpadke bom metal v smeti in ne v naravo, da bo ostala čista. Odpadke bom ločeval.

Poskušal bom proizvesti čim manj odpadkov in te reciklirati, da jih bomo spet uporabili.

Brin Brecelj


 

Ločeval bom odpadke. Če bom videl, da je na tleh kakšen odpadek ga bom pobral in ga odnesel v  ustrezen zabojnik na ekološki otok.

Na grobove bom nosil narisane svečke na kamnu.

Kamor lahko grem peš ali s kolesom, ne bom prosil staršev, če me zapeljejo z avtom.

V trgovini bom kupoval izdelke z embalažo prijazno okolju. Ne bom pil sokov iz plastenk, ampak si bom nalil vodo v steklenico, ki jo lahko stalno uporabljam.

Pomagal bom staršem pri gojenju domačih pridelkov brez škropiv (npr. pobiranje koloradskega hrošča).

Varčeval bom z vodo in elektriko. Pazil bom na svoje stvari ( oblačila, obutev, šolske potrebščine,…), da ne bo potrebno večkrat kupovati ali po nepotrebnem prati.

Uporabil bom barvice, svinčnike, tempera barvice in ostale šolske pripomočke  do konca, saj ni potrebno vsako šolsko leto imeti vseh kompletov novih.

Filip Sever


 

Drugi del naravoslovnega dne je bil recikliranje, saj so morali učenci izdelati izdelek iz odpadne embalaže. Nastali so zelo zanimivi, tehnično dovršeni izdelki.

 

(Skupno 382 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost